Hur väljer lärarna läroböcker i religionskunskap

DSpace Repository

Hur väljer lärarna läroböcker i religionskunskap

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Gultekin, Remziye
dc.contributor.author Persson, Lena
dc.date.accessioned 2010-05-12T12:09:51Z
dc.date.available 2010-05-12T12:09:51Z
dc.date.issued 2010 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/10132
dc.description Läroböcker i religionskunskap har varit omdiskuterat därför att informationen ofta kan upplevas som inaktuell. Syftet med vårt examensarbete är därför att se hur några lärare väljer läroböcker i ämnet religionskunskap. Vidare kommer vi att ta reda på elevernas inställning till religionskunskapsämnet. Vi kommer att göra kvalitativa intervjuer med lärare och elever från två olika skolor, för att kunna uppnå vårt syfte. Resultatet av vår undersökning visar att resurserna inte är tillräckliga på skolorna och att religionskunskapsböcker dessvärre inte prioriteras. Lärarna förlitar sig på innehållet i läroböckerna och det slarvas med granskandet. Elevernas inställning till religionskunskap är varierande, men majoriteten är relativt nöjda. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Centrum för teknikstudier en
dc.subject läroböcker en
dc.subject läromedel en
dc.subject granskning en
dc.subject religionskunskap en
dc.title Hur väljer lärarna läroböcker i religionskunskap en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Lärarutbildning: Religionsvetenskap och lärande
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics