
Utskrift från Malmö universitet - mau.se
Utskrift från Malmö universitet - mau.se
Publication | 1-year master student thesis |
Title | Transitioner mellan år 6 och 7 i den stadielösa grundskolan: Pedagogers och rektorers upplevelse av elevers trygghet och färdighet att hantera transitioner |
Author | ; |
Date | 2011 |
Swedish abstract | |
Syftet med detta arbete är att vi vill undersöka vilken syn lärare, specialpedagoger och rektorer har på transitionen mellan år 6 och 7, med fokus på elever i behov av särskilt stöd. Ett viktigt perspektiv är hur de olika aktörerna, utifrån ett professionsperspektiv, ser på övergångarna och hur organisationen i samband med dessa är upplagd. Fortsättningsvis vill vi undersöka hur skolans aktörer kan underlätta övergångarna för både elever och pedagoger och vilken roll specialpedagogen kan ha. | |
Publisher | Malmö högskola/Lärarutbildningen |
Language | swe (iso) |
Subject | grundskola transition professionsgränser specialpedagogiskt förhållningssätt övergång |
Handle | http://hdl.handle.net/2043/12039 Permalink to this page |
![]() |
Tweet |