Gymnasiereformen och nya medier – möjligheter och utmaningar för matematikämnet

DSpace Repository

Gymnasiereformen och nya medier – möjligheter och utmaningar för matematikämnet

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Jönsson, Per
dc.contributor.author Lingefjärd, Thomas
dc.contributor.author Svingby, Gunilla
dc.contributor.author Riesbeck, Eva
dc.date.accessioned 2012-01-10T07:11:02Z
dc.date.available 2012-01-10T07:11:02Z
dc.date.issued 2011 en_US
dc.identifier.issn 1100-3650 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13065
dc.description Matematikundervisningen i den svenska skolan står inför mycket stora förändringar. Regeringen har nyligen beslutat om nya ämnesplaner för både grundskolan och gymnasieskolan, vilka ska tillämpas på utbildningar som påbörjas efter den 1 juli 2011. Med ett nytt centralt ämnesinnehåll kommer också nya kunskapskrav och ett nytt betygssystem. Utöver detta står skolan inför en i praktiken mycket större och mera genomgripande förändring, nämligen att motsvara de krav som samhällets fortskridande digitalisering ställer samt att leva upp till förväntningarna från ungdomar med stor medievana. en_US
dc.format.extent 8
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Föreningen Datorn i utbildningen en_US
dc.subject.classification Sciences en_US
dc.title Gymnasiereformen och nya medier – möjligheter och utmaningar för matematikämnet en_US
dc.type Article, other en_US
dc.contributor.department Malmö University. School of Technology en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::MATHEMATICS en_US
dc.identifier.url http://www.diu.se/nr5-11/nr5-11.asp?artikel=lopsedel en_US
dc.relation.ispartofpublication Datorn i Utbildningen;
dc.relation.ispartofpublicationvolume 5 en_US
dc.format.ePage 45
dc.format.sPage 38
mahlocal.rights.oaType green
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics