Flickorna och fysiken

DSpace Repository

Flickorna och fysiken

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Ekborg, Margareta
dc.contributor.author Tallberg Broman, Ingegerd
dc.contributor.author Lundahl, Maja
dc.date.accessioned 2005-01-17T13:43:45Z
dc.date.available 2005-01-17T13:43:45Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation 78 en
dc.identifier.issn 1101-7643
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/1313
dc.description "Flickor och fysik" tar upp fysik i skolan ur ett könsperspektiv. 550 högstadieelever har besvarat frågor om arbetssätt, innehåll och lärarens betydelse i de naturvetenskapliga ämnena fysik, kemi, teknik och biologi. En uppseendeväckande slutsats är flickors låga självvärdering i framförallt fysikämnet - trots att flickor i biologi, kemi och fysik har högre betyg än pojkarna. Det ser också mycket olika ut när flickor och pojkar rangordnar vad de vill ta upp i ämnena och detta borde diskuteras när man gör upp kursplaner konstaterar författarna. en
dc.language.iso swe
dc.publisher Malmö : Malmö Högskola, Lärarutbildningen, 1999 en
dc.title Flickorna och fysiken en
dc.type Report en
dc.relation.ispartofpublication Rapporter om utbildning;1/1999
 Find Full text Files for download

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics