Yngre barns förståelse av mätning

DSpace Repository

Yngre barns förståelse av mätning

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Meaney, Tamsin
dc.contributor.author Lange, Troels
dc.date.accessioned 2012-12-14T09:30:04Z
dc.date.available 2012-12-14T09:30:04Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.issn 0348-2723 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/14557
dc.description Undervisning om mätning behöver handla om att utveckla barns förståelse för de matematiska begreppen egenskap, enhet och skala. Detta är ett ändrat fokus från att först se på längden, sedan på area, volym och massa, och slutligen på tid. Författarna diskuterar i artikeln hur problemlösning kan vara ett användbart sätt att underlätta och utveckla förståelse för olika mätningsbegrepp en_US
dc.format.extent 5
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Nationellt centrum för Matematikutbildning
dc.subject yngre barn en_US
dc.subject mätning en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Yngre barns förståelse av mätning en_US
dc.type Article, other en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society
dc.contributor.department Malmö University. Natural Science, Mathematics and Society (NMS)
dc.subject.srsc Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION en_US
dc.identifier.url http://ncm.gu.se/node/6285 en_US
dc.relation.ispartofpublication Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning;3
dc.format.ePage 12
dc.format.sPage 8
mahlocal.rights.oaType green
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics