Malmö University Publications
Change search
Refine search result
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 1.
    Lundström, Mats
    et al.
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS), Department of Nature, Environment and Society (NMS).
    Jakobsson, Anders
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS), Department of Nature, Environment and Society (NMS).
    Scientific trustworthiness: the considerations and perceptions of students2012In: Utbildning och Lärande / Education and Learning, ISSN 2001-4554, Vol. 6, no 2, p. 98-116Article in journal (Refereed)
    Abstract [sv]

    I den här artikeln beskrivs och diskuteras en empirisk studie där gymnasieelever diskuterar olika förklaringsmodeller kring ämnesområdet kropp och hälsa. Syftet har varit att utvärdera och analysera elevernas användning av begreppen tillförlitlighet och trovärdighet i förhåll-ande till såväl vetenskapliga som icke-vetenskapliga förklaringsmodeller. Vi har analyserat elevernas användning av olika epistemologiska resurser i argumentativa situationer. Analysen ledde fram till att eleverna använde fyra olika typer av epistemologiska resurser; relativistiska, normativa, auktoritativa och vetenskapliga. Resultaten visar att samma elev kan använda olika epistemologiska resurser vid olika tillfällen. Vi anser att vårt teoretiska ramverk som utgår från epistemologiska resurser kan bidra till att förstå hur individer använder olika förklaringsmodeller i olika sammanhang.

    Download full text (pdf)
    fulltext
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf