Utvecklingen av distansundervisning och pedagogik i datorstött lärande

DSpace Repository

Utvecklingen av distansundervisning och pedagogik i datorstött lärande

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Amhag, Lisbeth
dc.date.accessioned 2013-10-03T10:15:04Z
dc.date.available 2013-10-03T10:15:04Z
dc.date.issued 2013 en_US
dc.identifier.citation 127-140 en_US
dc.identifier.issn 1401-6788 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/15953
dc.description Redan när Internet blev tillgängligt i undervisningssyfte i mitten av 1990-talet lyfte Scardamalia och Bereiter (1994) fram möjligheterna med användandet av nätbaserade praktikgemenskaper (communities of practice) för att stödja studenters kunskapsutveckling. Idag, tjugo år senare har utvecklingen lett till att distansutbildning är den högskolesektor som växer snabbast, både nationellt och internationellt i jämföresle med andra högskoleutbildningar (ICDE, 2009; SCB, 2012; Universitetskanslerämbetet, 2013). Men vad vet vi om modern distansundervisning? Vad visar den pedagogiska forskningen om datorstött lärande? en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet en_US
dc.subject Distansundervisning en_US
dc.subject Datorstött lärande en_US
dc.subject Datorstött samarbetslärande en_US
dc.subject Feedback en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Utvecklingen av distansundervisning och pedagogik i datorstött lärande en_US
dc.type Article, review other scientific en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES en_US
dc.identifier.url http://tidskrift.nu/artikel.php?Id=8830 en_US
dc.relation.ispartofpublication Pedagogisk Forskning i Sverige;1-2
dc.relation.ispartofpublicationvolume 18 en_US
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics