Betyg och bedömning för elevers lärande och motivation

DSpace Repository

Betyg och bedömning för elevers lärande och motivation

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Jensen, Katja
dc.contributor.author Jonsson, Anna
dc.date.accessioned 2013-12-02T13:22:51Z
dc.date.available 2013-12-02T13:22:51Z
dc.date.issued 2013 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/16205
dc.description Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att undersöka betygens och bedömningens betydelse för elevers lärande och motivation. Lärarnas och elevernas intervjusvar tolkas och analyseras utifrån ett sociokulturellt perspektiv samt tidigare forskning. Lärares bedömningssätt har stor betydelse för elevers utveckling och i studien läggs stor vikt vid formativ bedömning vilket har visat sig främja elever i deras lärande. Elevernas tankar kring betyg och bedömning grundas i lärarens undervisnings- samt bedömningssätt, detta har för oss medfört ökad förståelse för vikten av utbildade lärare inom området. en_US
dc.format.extent 45 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject Betyg en_US
dc.subject Bedömning en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Lärande en_US
dc.subject Självförtroende en_US
dc.subject Självkänsla en_US
dc.subject Utveckling en_US
dc.title Betyg och bedömning för elevers lärande och motivation en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Lärarutbildning: Barndoms- och ungdomsvetenskap
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics