Föräldrasamverkan i förändring

DSpace Repository

Föräldrasamverkan i förändring

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Tallberg Broman, Ingegerd
dc.contributor.editor Harju, Anne
dc.contributor.editor Tallberg Broman, Ingegerd
dc.date.accessioned 2014-01-02T10:00:35Z
dc.date.available 2014-01-02T10:00:35Z
dc.date.issued 2013 en_US
dc.identifier.isbn 978-91-44-07952-3 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/16504
dc.description Kapitlet diskuterar förändringar i samarbetet och förhållandet mellan föräldrar och förskola och skola. Relationen ka nu beskrivas som byråkratiserad, medialiserad och demokratiserad. Föräldrar förväntas engagera sig mer i barnens dagliga liv i förskola och skola och i deras lärande. Argumenten för detta grundades först i demokratiperspektiv, därefter i effektivitetsperspektiv - föräldraengagemang leder till bättre måluppfyllesle för förskola och skola- till bättre resultat. en_US
dc.description.abstract The chapter discusses the changes in parental involvement in the Swedish preschool and school. The relation between school and parents can now be characterized by bureaucratization, medialisation and democratization. Parents are supposed to take more part of the daily life in preschool and school and in their children’s learning activities. The arguments for strengthening the partnership between school and parents have firstly stressed the democratic perspective, secondly the efficiency perspective, - more parental participation for better outcome and school results. en_US
dc.format.extent 17
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Studentlitteratur en_US
dc.subject parents en_US
dc.subject preschool en_US
dc.subject school en_US
dc.subject historical perspective en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Föräldrasamverkan i förändring en_US
dc.type BookChapter en_US
dc.identifier.paperprint 0 en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society en_US
dc.contributor.department Malmö University. Children Youth and Society (BUS) en_US
dc.subject.srsc Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES en_US
dc.relation.ispartofpublication Föräldrar förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter en_US
dc.format.ePage 41
dc.format.sPage 25
 Find Full text Files for download

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics