Malmö University Publications
Change search
Refine search result
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 1.
    Liljefors Persson, Bodil
    et al.
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS), Department of Individual and Society (IS).
    Tidman, Nils-Åke
    Perspektiv på religionskunskap i svensk skola2014Collection (editor) (Other academic)
    Abstract [sv]

    I Årsboken 2013 utgiven av Föreningen lärare i religionskunskap anläggs olika perspektiv på årets tema som handlar om religionsundervisning i svensk skola. Sex religionsforskare och lärarutbildare skriver utifrån bl.a. ett östeuropeiskt perspektiv, , ett europeiskt perspektiv samt en jämförelse mellan dansk och svensk undervisning i religionskunskap för gymnasiet. Vidare återfinns här tre kapitel där i det ena religiös tolkning och befrielse från religionsundervisning kopplat till barns rättigheter diskuteras, i ett annat kapitel diskuteras livsfrågepedagogiken som viktigt i en sekulariserad värld och i ett avslutande kapitel lyfts bild och estetik fram som ett verktyg att utveckla kritiskt tänkande i en didaktiskt medveten undervisning.

1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf