Funny Faces - En studie i hur ett fysiskt sällskapsspel kan gestaltas genom illustration med syfte att bjuda in till rörelse och reflektion

DSpace Repository

Funny Faces - En studie i hur ett fysiskt sällskapsspel kan gestaltas genom illustration med syfte att bjuda in till rörelse och reflektion

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Panni, Gabriella
dc.date.accessioned 2014-08-14T08:07:40Z
dc.date.available 2014-08-14T08:07:40Z
dc.date.issued 2014 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/17543
dc.description I det här examensarbetet har jag undersökt hur man genom illustration och visuella element som komposition, färg och stil kan gestalta ett fysiskt sällskapsspel som bjuder in barn i 3-5 års ålder till rörelse och reflektion. Teorier och forskning i ämnet har tillsammans med lokala intervjuer och verklighetsförankrade exempel stått som grund för examensarbetets resultat och slutprodukt, sällskapsspelet Funny Faces. Resultatet visar att Funny Faces genom ett twisterliknande koncept bjuder in barnen till rörelse, och genom sin specifika gestaltning och stora variation bjuder in barnen till reflektion. Resultatet visar också att komposition och utgångsspelet Twister var viktiga för sällskapsspelets rörelseaspekt, medan stil och lokala intervjuer var viktiga för sällskapsspelets reflektionsaspekt. en_US
dc.format.extent 39 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle en_US
dc.subject visuell kommunikation en_US
dc.subject illustration en_US
dc.subject gestalta en_US
dc.subject komposition en_US
dc.subject färg en_US
dc.subject stil en_US
dc.subject sällskapsspel en_US
dc.subject pedagogiskt hjälpmedel en_US
dc.subject förskola en_US
dc.title Funny Faces - En studie i hur ett fysiskt sällskapsspel kan gestaltas genom illustration med syfte att bjuda in till rörelse och reflektion en_US
dc.type M2 en_US
dc.setspec.uppsok FineArt en_US
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics