Malmö University Publications
Change search
Refine search result
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 1.
    Riddersporre, Bim
    et al.
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS), Department of School Development and Leadership (SOL).
    Söderman, Johan
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS), Department of Children, Youth and Society (BUS).
    Mot en musikvetenskap för förskolan2014In: Coda: andra antologin om Musik och Samhälle / [ed] Mikael Askander, Johan A. Lundin, Johan Söderman, Skira, 2014, p. 309-320Chapter in book (Other academic)
    Abstract [sv]

    Den här framställningen tar sin utgångspunkt i en presentation på Musik och Samhälle-konferensen 2013 kring musikens roll på förskolan vilket i sin tur var initierat ur arbetet med antologin Musikvetenskap på förskolan, som finns utgiven på Natur & Kultur (Riddersporre & Söderman, 2012). I texten argumenterar vi för musikens självklara del inom förskolans verksamhet och visar varför musik i förskolan bör grundas i tidigare och aktuell forskning. Musik finns i hela det samlade skolsystemet varav förskolan är den första delen. Här läggs grunden för barnets fortsatta musikaliska utveckling. Kapitlet är en bearbetning av Bim Riddersporres text om det nyfödda barnets musikaliska utveckling och Johan Södermans bidrag i samma antologi om hur musikaliska värderingar, kategorier och populärmusik påverkar förskollärarnas praktiska och musikaliska verksamhet.

    Download full text (pdf)
    FULLTEXT01
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf