Förskolan och dess ledarskap i fokus och förändring

DSpace Repository

Förskolan och dess ledarskap i fokus och förändring

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Tallberg Broman, Ingegerd
dc.contributor.editor Jarl, Maria
dc.contributor.editor Nihlfors, Elisabet
dc.date.accessioned 2016-12-20T09:50:14Z
dc.date.available 2016-12-20T09:50:14Z
dc.date.issued 2016 en_US
dc.identifier.isbn 978-91-27-14706-5 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/21831
dc.description Kapitlet fokuserar på förskolans ledning och dess personal i ett historiskt och nutida perspektiv. Det placerar förändringarna vad gäller ledarskap och ansvarsfördelning i en samtidskontext av NPM och ökad uppmärksamhet på tidiga utbildningsinsatser för ökad likvärdighet och kontroll. en_US
dc.format.extent 23
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Natur & Kultur en_US
dc.subject preschool teacher en_US
dc.subject leadership en_US
dc.subject legitimacy en_US
dc.subject historical perspective en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Förskolan och dess ledarskap i fokus och förändring en_US
dc.type BookChapter en_US
dc.identifier.paperprint 0 en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society en_US
dc.contributor.department Malmö University. Children Youth and Society (BUS) en_US
dc.subject.srsc Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES en_US
dc.relation.ispartofpublication Ledarskap, utveckling, lärande : grundbok för rektorer och förskolechefer en_US
dc.format.ePage 244
dc.format.sPage 222
 Find Full text Files for download

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics