Barns läsinlärning - Achiving literacy among children

DSpace Repository

Barns läsinlärning - Achiving literacy among children

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Carlsson, Marika
dc.contributor.author Nilsson, Marie
dc.date.accessioned 2006-03-03T11:53:53Z
dc.date.available 2006-03-03T11:53:53Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/2189
dc.description Syftet med studien är att få kunskap om olika läsinlärningsmetoder, hur läsutveckling sker samt vilka eventuella förkunskaper barnet bör ha innan det ska lära sig läsa. Våra frågeställningar är: Hur ser lärarna på läsutveckling? Hur tänker lärarna kring läsprocessen? Vilka eventuella förkunskaper anser lärarna att barnet bör ha när det ska lära sig läsa? Vilka läsinlärningsmetoder använder lärarna sig av ute i verksamheten?. För att få svar på våra frågeställningar har vi intervjuat åtta yrkesverksamma lärare i åk 1-3. en
dc.description.abstract The aim of this essay is to get a knowledge about how you teach children how to read. We have performed interviews with eight teachers working in first, second and third grade. en
dc.language.iso swe
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject Förkunskaper sv_SE
dc.subject läsinlärningsmetoder sv_SE
dc.subject läsprocess sv_SE
dc.subject läsutveckling sv_SE
dc.title Barns läsinlärning - Achiving literacy among children en
dc.type M2 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Lärarutbildning: Barndoms- och ungdomsvetenskap
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics