Malmö University Publications
Change search
Refine search result
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 1.
    Gustavsson, Mattis
    Malmö högskola, School of Teacher Education (LUT).
    KME!? Estetiska läroprocesser på Segevångsskolan2006Report (Other academic)
    Abstract [sv]

    Baksidestext: Vad är estetiska läroprocesser? Hur används estetiska uttrycksformer i skolan? Hur vill vi att de ska användas? Varför vill vi att de ska användas? Mattis Gustavsson tar sig an frågor som dessa när han beskriver och analyserar hur lärarstudenter planerade och genomförde ett antal projekt med högstadieelever på Segevångsskolan. Studenternas beskrivningar av dessa projekt och deras reflektioner över vad de varit med om, bildar underlag för en diskussion om estetiska läroprocesser. Studenterna läser huvudämnet KME (Kultur, medier och estetiska uttrycksformer) vid lärarutbildningen på Malmö högskola. Vad sägs utmärka KME och KME-lärare? Hur använder KME-studenter estetiska uttrycksformer i de egna studierna och när de arbetar med barn och ungdom i en pedagogisk verksamhet? Mattis Gustavsson arbetar vanligtvis som pedagog på Backaskolan, en grundskola i stadsdelen Kirseberg i Malmö.

    Download full text (pdf)
    FULLTEXT01
    Download full text (pdf)
    FULLTEXT02
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf