Hur kan ett motiverande klimat skapas på idrottslektionen?

DSpace Repository

Hur kan ett motiverande klimat skapas på idrottslektionen?

Details

Files for download
Blocked
Overview of item record
Publication Student essay 15hp
Title Hur kan ett motiverande klimat skapas på idrottslektionen?
Author Svensson, Johan ; Svensson, Gustaf
Date 2018
English abstract
The purpose of our text is to describe what motivates people in general and youth in particular to sport. Based on this aim, we want to find out about how a climate can be created at the sports lesson, which means that young people want to play sports in their spare time too. To find out, we have used the Malmö University Library and the search function libsearch. The keywords in our information search process were sports and health. In order to understand how the sport looks in school today, a backstop was made and it was described how it looked before. During the middle of the 20th century, the subject matter was a highly prioritized topic that took great place in the students' schedule. Something that has clearly changed until today, the subject has a smaller space in the schedule, but at the same time has more knowledge goals that the students should reach. We also deal with how athletes are performing in Sweden in their spare time and how sport has moved more and more from school to community life. Social changes that have led to more sedentary working life and how less everyday emotion affects the individual is also taken up.
Swedish abstract
Syftet med vår text är att beskriva vad som motiverar folk i allmänhet och ungdomar i synnerhet till att idrotta. Utifrån det syftet vill vi ta reda på kring hur ett klimat kan skapas på idrottslektionen som leder till att ungdomar vill idrotta även på sin fritid. För att ta reda på detta har vi använt oss av Malmö Universitets bibliotek och sökfunktionen libsearch. Nyckelorden i vår informationssökningsprocess var idrott och hälsa. För att kunna förstå hur idrotten ser ut i skolan idag gjordes en tillbakablick och det beskrevs hur det såg ut förr. Idrottsämnet var under mitten av 1900-talet ett högprioriterat ämne som tog stor plats i elevernas schema. Något som tydligt har förändrats fram till idag, idrottsämnet har idag en mindre plats i schemat men har samtidigt fler kunskapsmål som eleverna bör nå. Vi behandlar även på hur idrottsutövandet ser ut i Sverige på fritiden och hur idrottandet allt mer har flyttat sig ifrån skolan och till föreningslivet. Samhällsförändringar som har lett till ett mer stillasittande arbetsliv och hur mindre vardagsmotion påverkar individen tas också upp.
Publisher Malmö universitet/Lärande och samhälle
Pages 22
Language swe (iso)
Subject Hälsa Idrott Skola Ungdomar
Handle http://hdl.handle.net/2043/24382 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics