En studie om hur Buzz marknadsföring påverkar konsumenters attityd.

DSpace Repository

En studie om hur Buzz marknadsföring påverkar konsumenters attityd.

Details

Files for download
Blocked
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title En studie om hur Buzz marknadsföring påverkar konsumenters attityd.
Author Ventura, Maria
Date 2018
English abstract
This essay is about the customer's attitude towards Buzz marketing. People’s attitude towards purchased marketing is analyzed and also what their reaction is about it. What's really people's trust in this kind of marketing and why do they think so. In addition the difference between Buzz marketing and Word of mouth will be explained. The study will also be immersed in Buzzador AB, which uses Buzz marketing and explain what the company does and how they work. The result of the study shows that consumers react both negatively and positively. This is because the individual is skeptical about Buzz marketing but at the same time they think that it is a good way to create great marketing and make the business known. The consumer thinks it's positive with Buzz marketing because it creates a knowledge of the company, which is the goal of this type of marketing. The negative is that the consumer doesn’t know if the marketing is genuine. In other words if the person who talks about the product likes it or is just doing it for the money.
Swedish abstract
Denna uppsats handlar om kundens attityd gentemot Buzz marknadsföring. Här analyseras vilken attityd som individen har kring köpt marknadsföring och vad deras reaktion är kring detta. Vad är egentligen folks tillit till denna typ av marknadsföring och varför har de den uppfattningen. Samtidigt förklaras var i skillnaden ligger mellan Buzz marknadsföring och Word of mouth. Studien kommer även att fördjupa sig i företaget Buzzador AB som använder sig av Buzz marknadsföring och förklara vad företaget gör och hur de arbetar. Studiens resultat visar att konsumenterna reagerar både negativ och positiv. Detta beror på att individer är skeptiska över Buzz marknadsföring men samtidigt tycket de att det är ett bra sätt att skapa markanföring på och att synas som företag. Konsumenterna tycker det är positiv med Buzz marknadsföring eftersom det skapar en kännedom om företaget, vilken är målet med denna typ av marknadsföring. Det negativa är att konsumenten inte vet om marknadsföringen är äkta. Det vill säga om personen som talar om produkten gillar den eller bara gör det för pengarna.
Publisher Malmö universitet/Teknik och samhälle
Pages 43
Language swe (iso)
Subject Buzz
Buzzador
Buzz Marketing
Handle http://hdl.handle.net/2043/24752 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics