Autonomi och motstånd i det digitaliserade klassrummet

DSpace Repository

Autonomi och motstånd i det digitaliserade klassrummet

Details

Files for download
Icon
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Autonomi och motstånd i det digitaliserade klassrummet
Author Karlsson, Björn
Date 2019
Swedish abstract
Denna uppsats studerar digitalisering med hänsyn till hur gymnasieelever i klassrumssituationer i sociologiämnet använder sig av informations- och kommunikationsteknologier. Uppsatsen visar hur digitaliseringen förändrar relationerna i klassrummet i grunden och att detta är relaterat till kön, klass och etnicitet. Dessa teknologier utökar elevernas egen förmåga till att själva hitta information och styra sitt lärande, men ökar samtidigt också möjligheterna till motstånd i klassrummet.
Publisher Malmö universitet/Lärande och samhälle
Language swe (iso)
Subject informations- och kommunikationsteknologier
digitalisering
klass
kön
sociologi
Handle http://hdl.handle.net/2043/27728 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics