Att sälja sin bygd

DSpace Repository

Att sälja sin bygd

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Främst, Nicolina
dc.date.accessioned 2019-07-09T08:30:52Z
dc.date.available 2019-07-09T08:30:52Z
dc.date.issued 2019 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/29477
dc.description Uppsatsen undersöker hur mindre orter visualiseras i marknadsföringssyfte av varumärken med stark koppling till den specifika orten och syftet är att undersöka myter och stereotypa föreställningar kring mindre orter. Uppsatsen utgår framförallt från teori kring myter, stereotypa representationer samt teo- rier kring hur landsbygdens representeras. Som analysmetod används först en visuell analys med grund i semiotik som sedan utmynnar i en diskursanalys där filmer från tre olika varumärken analyseras. Re- sultatet av analysen visar att mindre orter representeras genom landsbygden, och framförallt genom myten om den lantliga idyllen tillsammans med diskurserna äkthet och tradition. en_US
dc.format.extent 40 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö universitet/Kultur och samhälle sv_SE
dc.subject representation en_US
dc.subject stereotyper en_US
dc.subject myter en_US
dc.subject diskursanalys en_US
dc.subject landsbygd en_US
dc.subject grafisk design en_US
dc.title Att sälja sin bygd en_US
dc.title.alternative Selling out your hometown en_US
dc.type M2 en_US
dc.setspec.uppsok FineArt en_US
dc.contributor.examiner Schmidt, Staffan
dc.contributor.supervisor Hellström Reimer, Maria
mahlocal.xprt.faculty2019 KS
mahlocal.xprt.institution2019 K3
mahlocal.xprt.program Grafisk design
 Find Full text Files for download
Blocked

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics