Den filmiska reklamen

DSpace Repository

Den filmiska reklamen

Details

Files for download
Icon
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Den filmiska reklamen
Author Ekqvist, Robin
Date 2019
English abstract
This study investigates the effects of character development in commercial films. The aim is to extend the knowledge in how commercial films can use character development with support by storytelling to strengthen the brand identity. Focus lies on the company FlygBRA and researches, through prototyping how characters in their commercials can be further developed with the concept of social sustainability that the company works with. To find this the study has used qualitative interview with a focus group to make up the base of knowledge to construct a further developed prototype of the existing commercial film. It has been found that being able to relate to the characters, keeping the amount of characters down and focusing on the consumer based storytelling is important aspects for developing the brands identity. This knowledge helped form the prototype which is considered the main result in this paper. Conclusions show that the usage of relatable and identifiable characters that evolves in symbiosis with the brand and narrative transport strengthens the brands identity. These are used together to create a relatable and familiar character development that allow the characters to meet in social contexts with the help from FlygBRA.
Swedish abstract
Denna studie undersöker effekterna av karaktärsutveckling i reklamfilm. Syftet är att utveckla kunskapen i hur reklamfilm kan använda karaktärsutveckling med stöd av storytelling för att stärka varumärkesidentitet. Fokus ligger på FlygBRA och undersöker hur, genom prototypskapande karaktärer i deras reklamfilm kan utvecklas med deras koncept om social hållbarhet. För att hitta detta har kvalitativ intervju med en fokusgrupp använts för att skapa kunskapsgrunden för konstruktionen av en vidareutvecklad prototyp av den befintliga reklamfilmen. Det har funnits att relaterbarhet, att hålla antalet karaktärer nere samt att fokusera på den konsumentbaserade storytellingen är viktiga aspekter för att stärka varumärkesidentiteten. Denna kunskap hjälpte till att forma prototypen som anses vara det huvudsakliga resultatet i denna uppsats. Slutsatser visar att användandet av relaterbara och identifierbara karaktärer som utvecklas i symbios med varumärket och narrativ transport stärker varumärkets identitet. Dessa används tillsammans för att skapa en relaterbar och familjär karaktärsutveckling som tillåter karaktärerna att träffas i sociala sammanhang med hjälp av FlygBRA.
Publisher Malmö universitet/Teknik och samhälle
Language swe (iso)
Subject Karaktärsutveckling
Storytelling
Social hållbarhet
Flyg BRA
Reklamfilm
Handle http://hdl.handle.net/2043/29946 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics