Didaktiska verktyg för lärare vid bemötande av ett mångreligiöst klassrum

DSpace Repository

Didaktiska verktyg för lärare vid bemötande av ett mångreligiöst klassrum

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Cukalevska, Jasmina
dc.contributor.author Cimen, Linn
dc.date.accessioned 2020-02-14T08:10:14Z
dc.date.available 2020-02-14T08:10:14Z
dc.date.issued 2020 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/31154
dc.description Denna kunskapsöversikt grundar sig i forskningsartiklar inom ämnet religionskunskap och bemötande i skolan. Med syfte att skapa en grund med didaktiska verktyg för oss som blivande lärare. Vi har arbetat med olika rapporter inom ämnet och valt ut de mest relevanta för vår frågeställning, hur man bemöter religiösa elever i religionsundervisningen. Vi kommer i vår kunskapsöversikt presentera den information vi hittat i rapporterna och visa hur vi arbetat med informationen. Under arbetets gång blev det tydligt att detta är något vi vill arbeta vidare med under vårt kommande examensarbete. Idag finns det inte något större utbud av varierad forskning inom vårt vald ämne, vi söker både kvantitativ och kvalitativ forskning. en_US
dc.format.extent 20 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö universitet/Lärande och samhälle sv_SE
dc.subject Religion en_US
dc.title Didaktiska verktyg för lärare vid bemötande av ett mångreligiöst klassrum en_US
dc.title.alternative Didactic tools for teachers when approaching a multi-religious classroom en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok HumanitiesTheology en_US
dc.contributor.examiner Karlsson, Anders
dc.contributor.supervisor Lund, Martin
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.program Ämneslärarutbildning inr. åk 7-9
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics