Modersmålsundervisning och utmaningar med genrepedagogik och cirkelmodellen

DSpace Repository

Modersmålsundervisning och utmaningar med genrepedagogik och cirkelmodellen

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Alfajad, Asmaa
dc.date.accessioned 2020-05-18T11:36:46Z
dc.date.available 2020-05-18T11:36:46Z
dc.date.issued 2020 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/31557
dc.description I klassrummet möter modersmålslärarna olika elever med olika nivåer och det kan var en utmaning för modersmålslärare. Studiens syfte är att undersöka vilka strategier modersmålsläraren använder i undervisningen för att lära eleverna att skriva olika typer av texter och vilka utmaningar modersmålsläraren upplever i sitt arbete med genrepedagogik. Resultatet visar att modersmålslärarna som deltog i studien upplever olika problem som kan påverka sina undervisningar. De flesta anser att det är svårt att hitta rena läromedel som anpassar sina elever, vilket gör att modersmålslärarna arbetar extra för att översätta svenska texter till sina modersmål. Ont om undervisningstider kan hindra modersmålslärarna att jobba på ett effektivt sätts med cirkelmodellen så det finns en av de deltagarna hoppar över en fas av cirkelmodellen. Deltagarna anser att mer tid för planeringen samt mer tid för modersmålsundervisningen kan hjälpa dem att jobba med genrepedagogiken och cirkelmodellen på tydligt och effektivt sätt. en_US
dc.format.extent 36 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö universitet/Lärande och samhälle sv_SE
dc.subject Modersmålsundervisning och utmaningar med genrepedagogik och cirkelmodellen en_US
dc.subject Modersmålsundervisning och utmaningar med genrepedagogik och cirkelmodellen en_US
dc.title Modersmålsundervisning och utmaningar med genrepedagogik och cirkelmodellen en_US
dc.title.alternative First language teaching and challenges with genre education and Cummins’ model en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
dc.contributor.examiner Hyltén-Cavallius, Isak
dc.contributor.supervisor Cadhamn, Dean
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.program VAL-projektets uppsatser samt grundskollärarutbildning före år 2000
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics