Utvärdering av specialpedagogiskt arbete

DSpace Repository

Utvärdering av specialpedagogiskt arbete

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Ericsson, Kristina
dc.date.accessioned 2007-06-25T09:45:28Z
dc.date.available 2007-06-25T09:45:28Z
dc.date.issued 2007 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/4242
dc.description Sammanfattningsvis pekar resultaten av min undersökning på att utvärderingen av det specialpedagogiska arbetet/insatserna bedrivs huvudsakligen av skolans resursgrupp, som uttrycker att de i sitt arbete saknar instrument och metoder för utvärderingsarbetet. Ledningen har ingen aktiv roll i utvärderingsarbetet, utan intar istället en tolkande roll vid genomgången av framkomna resultat inför den slutliga dokumentationen. Samarbetet mellan den ordinarie undervisningen och de specialpedagogiska insatserna är rikligt förekommande och välfungerande, mycket beroende på specialpedagogernas närhet till klasserna och deras kunskap om klassrumssituationen. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject utvärdering en
dc.subject specialpedagogik en
dc.title Utvärdering av specialpedagogiskt arbete en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Specialpedagogprogrammet (fd Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning)
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics