Elevers attityder till matematik i skolår 4 till 6

DSpace Repository

Elevers attityder till matematik i skolår 4 till 6

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Pilav, Faris
dc.contributor.author Ahmetbegovic, Kemal
dc.date.accessioned 2009-03-20T12:26:04Z
dc.date.available 2009-03-20T12:26:04Z
dc.date.issued 2009 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/7994
dc.description Målet med vårt arbete är att genom en enkätundersökning ta reda på elevers attityder till matematik i skolår 4, 5 och 6 och jämföra eventuella skillnader och förändringar ur ett genusperspektiv. Undersökningen är gjord på två skolor där två klasser per skolår undersöktes. Enkätundersökningen är utförd på 139 elever. Resultatet visar att det sker en förändring kring elevers attityder till matematik. Elevers attityder i skolår 4 skiljs åt jämfört med skolår eleverna ur skolår 5 och 6, dvs. elevers attityder är mer positiva till ämnet matematik i skolår 4 än i skolår 5 och 6. Angående pojkars och flickors uppfattningar av sig själva när det gäller matematik visar resultatet att flickornas självuppfattning minskar genom skolåren. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject attityder en
dc.subject flickor en
dc.subject genus en
dc.subject pojkar en
dc.subject matematik en
dc.subject grundskolan en
dc.title Elevers attityder till matematik i skolår 4 till 6 en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok PhysicsChemistryMaths en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Lärarutbildning: Matematik och lärande
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics