”Vi har ikke noe imot de homofile” Heteroprivilegier i undervisning om homoseksualitet i norsk skole

DSpace Repository

”Vi har ikke noe imot de homofile” Heteroprivilegier i undervisning om homoseksualitet i norsk skole

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Røthing, Åse
dc.date.accessioned 2010-01-27T15:44:26Z
dc.date.available 2010-01-27T15:44:26Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.issn 0348-8365
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/9593
dc.description Norsk skolundervisning är inriktad på att i liberal anda motverka intolerans mot homosexuella och bidrar samtidigt till att skapa de normer som producerar avvikelser, menar Åse Røthing. Med ett queerperspektiv studerar hon klassrumspraktiker och visar att heteroprivilegier hindrar möjligheten att skärskåda normerna. en
dc.format.extent 15
dc.language.iso nor en
dc.publisher Malmö högskola, Studentcentrum en
dc.subject Sexualundervisning en
dc.subject heteronormer en
dc.subject queerteori en
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en
dc.title ”Vi har ikke noe imot de homofile” Heteroprivilegier i undervisning om homoseksualitet i norsk skole en
dc.type Article, other scientific en
dc.identifier.paperprint 0 en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS::Gender studies en
dc.relation.ispartofpublication Tidskrift för genusvetenskap;1 en
dc.format.ePage 103
dc.format.sPage 89
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics