Att aktivt arbeta med läsförståelse

DSpace Repository

Att aktivt arbeta med läsförståelse

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Mansell, Martina
dc.contributor.author Åkerman, Elisabet
dc.date.accessioned 2012-03-01T14:36:48Z
dc.date.available 2012-03-01T14:36:48Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 45 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13489
dc.description Studien behandlar arbetet med läsförståelse. Syftet är att ta reda på hur dessa lärare arbetar med läsförståelse. Hur lärarna arbetar med att utveckla elevernas läsförståelse och om detta även arbetas ämnesövergripande. Det aktuella forskningsläget inom problemområdet presenteras och delas upp i stycken. Vid insamling av empiri har kvalitativ intervju gjorts samt observationer i en tredje klass med två lärare som aktivt arbetar med läsförståelse. Det finns olika arbetssätt i undervisningen i läsförståelse och de medverkande lärarna prövar sig fortfarande fram för att erövra ny kunskap, för att stimulera alla elever och gjort sig erfarenheten att samtalet mellan lärare och elev men även elev och elev har stor inverkan. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle en_US
dc.subject Inferenser en_US
dc.subject läsförståelse en_US
dc.subject motivation en_US
dc.subject ordavkodning en_US
dc.title Att aktivt arbeta med läsförståelse en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics