Lärarnas roll i skolans didaktiska utvecklingsarbete

DSpace Repository

Lärarnas roll i skolans didaktiska utvecklingsarbete

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Ertsas, Erling
dc.date.accessioned 2012-06-18T10:49:40Z
dc.date.available 2012-06-18T10:49:40Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 53 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13819
dc.description Syftet med min studie är att uppfatta hur och på vilket sätt lärarna på en gymnasieskola deltar i skolans didaktiska utvecklingsarbete och hur de ser på sin roll i detta arbete. Arbetet ger en översikt över tidigare forskning om didaktik och med hjälp av att intervjua lärare på en gymnasieskola ville jag ta reda på hur de deltar i skolans didaktiska utvecklingsarbete och deras egen syn på sitt deltagande. Resultaten av mina intervjuer visar på att även om det finns samarbetsformer och drivs ett flertal olika projekt med didaktisk anknytning så finns det ingen skolgemensam didaktisk utvecklingsprocess där lärarna deltar och som utgår från lärarnas didaktiska frågeställningar. Resultaten visar också på att lärarna endast i liten utsträckning tillgodogjorde sig forskningsresultat när de sökte svar på sina didaktiska frågeställningar en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject Didaktik en_US
dc.subject Frågeställningar en_US
dc.subject Gymnasielärare en_US
dc.subject Utveckling en_US
dc.title Lärarnas roll i skolans didaktiska utvecklingsarbete en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text Files for download
Icon
Lärarnas roll i ...

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics