Inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskoleklass

DSpace Repository

Inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskoleklass

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Edwardson, Hanna
dc.contributor.author Karlsson, Lotti
dc.date.accessioned 2013-03-15T13:10:49Z
dc.date.available 2013-03-15T13:10:49Z
dc.date.issued 2013 en_US
dc.identifier.citation 31 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/15216
dc.description Denna studie belyser i vilken mån elever i behov av särskilt stöd blir inkluderade i verksamheten. Studiens syfte är att se hur pedagogerna arbetar med inkludering av dessa elever i den dagliga verksamheten. Studien syftar även mot vad för sorts handledning och stöd lärarna kan få ta del av. Dessutom har det genomförts intervjuer med pedagoger och flera specialpedagoger. Det har även genomförts observationer av en verksamhet där det finns barn i behov av särskilt stöd. Resultatet av studien var att inkludering av barn i behov av särskilt stöd sker genom att visa hänsyn till den övriga gruppen genom att bland annat dela upp barngruppen i smågrupper, på så sätt blir det lättare för pedagogerna att ta tillvara på och se varje enskilt barn och visa hänsyn till deras behov. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject Barn i behov av särskilt stöd, en skola för alla gruppindelning, inkludering, specialpedagogik. en_US
dc.title Inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskoleklass en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics