Sömn och vila i förskolan : aktiviteten som läroplanen glömde?

DSpace Repository

Sömn och vila i förskolan : aktiviteten som läroplanen glömde?

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Riddersporre, Bim
dc.date.accessioned 2015-03-11T10:57:22Z
dc.date.available 2015-03-11T10:57:22Z
dc.date.issued 2015 en_US
dc.identifier.citation 4 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/18646
dc.description För att orka med en dag i förskolan behövs en bra balans mellan intensitet och lugn, mellan aktivitet och vila. Detta vore möjligen helt oproblematiskt om alla barn hade samma behov och dessutom levde likadana liv utanför förskolan. Nu är ju detta inte fallet utan barn är individer och familjer är unika. Föräldrar har många gånger bestämda synpunkter på hur en god balans ska kunna uppnås – men dessa synpunkter kan vara av sinsemellan olika slag och leda till helt olika lösningar. Kanske är då det frestande att välja en lösning där de professionella medarbetarna i förskolan helt enkelt bestämmer hur en dag i förskolan ska disponeras? Nej, det vill nog ingen och dessutom har föräldrar rätt att vara med och påverka det som händer i förskolan. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Studentlitteratur en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Sömn och vila i förskolan : aktiviteten som läroplanen glömde? en_US
dc.type Article, other en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society
dc.subject.srsc Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES en_US
dc.relation.ispartofpublication Förskoleforum.se;
 Find Full text Files for download

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics