Förord : det pedagogiska fältet

DSpace Repository

Förord : det pedagogiska fältet

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Amhag, Lisbeth
dc.contributor.author Kupferberg, Feiwel
dc.date.accessioned 2015-11-27T07:43:51Z
dc.date.available 2015-11-27T07:43:51Z
dc.date.issued 2015 en_US
dc.identifier.citation 3-7 en_US
dc.identifier.issn 1401-6788 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/19725
dc.description En viktig uppgift för tidskriften Pedagogisk Forskning i Sverige är att fungera som samlingsplats för att definiera och utveckla pedagogikämnet betraktat som vetenskaplig disciplin. Allt sedan Durkheim (1922/1965) – som ursprungligen själv var professor i pedagogik innan han bytte ämnesidentitet till sociologi och ifrågasatte om pedagogik kan sägas utgöra en självständig vetenskaplig disciplin – har frågan om pedagogikens vetenskapliga status förblivit omstridd och oavklarad. Det visar sig dock då vi jämför med andra vetenskapliga discipliner att dessa långt ifrån är så enhetliga som vi vanligen förknippar med en vetenskaplig disciplin. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet en_US
dc.subject Pedagogik en_US
dc.subject Kunskapsbas en_US
dc.subject Vetenskap en_US
dc.subject Kunskapsobjekt en_US
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en_US
dc.title Förord : det pedagogiska fältet en_US
dc.type Article, peer reviewed scientific en_US
dc.contributor.department Malmö University. Faculty of Education and Society
dc.subject.srsc Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES en_US
dc.relation.ispartofpublication Pedagogisk forskning i Sverige;1-2
dc.relation.ispartofpublicationvolume 20 en_US
 Find Full text Files for download
Icon
Main article

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics