Malmö University Publications
Change search
Refine search result
1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Rows per page
  • 5
  • 10
  • 20
  • 50
  • 100
  • 250
Sort
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
  • Standard (Relevance)
  • Author A-Ö
  • Author Ö-A
  • Title A-Ö
  • Title Ö-A
  • Publication type A-Ö
  • Publication type Ö-A
  • Issued (Oldest first)
  • Issued (Newest first)
  • Created (Oldest first)
  • Created (Newest first)
  • Last updated (Oldest first)
  • Last updated (Newest first)
  • Disputation date (earliest first)
  • Disputation date (latest first)
Select
The maximal number of hits you can export is 250. When you want to export more records please use the Create feeds function.
  • 1.
    Hamidian, Gino
    Malmö högskola, Faculty of Education and Society (LS).
    AUTHORITY AND LEADERSHIP IN THE CLASSROOM2017Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
    Abstract [sv]

    ABSTRAKT Syftet med uppsatsen har varit att granska olika författares syn på ett gott ledarskap. Den metod som jag använt mig av är litteraturstudier. Studiens teoretiska bakgrund är forskning och teorier om ledarskap, auktoritet, pedagogiskt ledarskap samt olika ledarstilar. Utgångspunkten är Steinberg, Stensmo och Malténs teorier om auktoritet och ledarskap i klassrummet och hur man som lärare måste skaffa sig detta. Centrala begrepp i uppsatsen är just auktoritet och ledarskap. Min frågeställning handlar om betydelsen av auktoritet och ledarskap för att en lärare skall kunna bedriva sin undervisning. I undersökningen framgår det även att läraren bör ha regler, rutiner och sätta rimliga krav på eleverna. Att skapa relationer är en väldigt viktig ingrediens om läraren bör använda sig av. Samtidigt bör läraren tänka på miljön i klassrummet samt ha social kompetens och ha självförtroende. Dessa ingredienser anses vara centrala för att en lärare skall kunna skaffa sig ledarskap i klassrummet. Nyckelord: auktoritet, ledarskap, social kompetens, rutiner

1 - 1 of 1
CiteExportLink to result list
Permanent link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf