Är förkunskaperna onödiga? - Kartläggningens betydelse för att ta tillvara nyanlända elevers kunskaper i historieämnet

DSpace Repository

Är förkunskaperna onödiga? - Kartläggningens betydelse för att ta tillvara nyanlända elevers kunskaper i historieämnet

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Berggren, Therese
dc.date.accessioned 2018-09-10T10:58:14Z
dc.date.available 2018-09-10T10:58:14Z
dc.date.issued 2016 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/26166
dc.format.extent 44 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
dc.subject nyanlända kartläggning historiekultur tankebegrepp innehållsbegrepp språkutvecklande arbetssätt en_US
dc.title Är förkunskaperna onödiga? - Kartläggningens betydelse för att ta tillvara nyanlända elevers kunskaper i historieämnet en_US
dc.title.alternative Is previous knowledge unnecessary? - The importance of evaluation of preknowledge in history for newly arrived, second language students. en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
dc.contributor.examiner Axelsson Yngveus, Cecilia
dc.contributor.supervisor Malmros Danielsson, Ingmarie
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Ämneslärarutbildning inr. gymnasieskolan
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics