Vad förväntar sig lärare i grundskolan av specialpedagogen?

DSpace Repository

Vad förväntar sig lärare i grundskolan av specialpedagogen?

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Sjunnesson, Ulrica
dc.date.accessioned 2006-08-15T08:31:48Z
dc.date.available 2006-08-15T08:31:48Z
dc.date.issued 2006 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/2830
dc.description Syftet med arbetet är att förstå vad en grupp lärare i grundskolan förväntar sig av specialpedagogen. Med hjälp av litteraturstudier och intervjuer vill jag försöka ta reda på vilka förväntningar som finns. Sammanfattningsvis får jag uppfattningen att förväntningarna på specialpedagogen överensstämmer ganska bra med vad som står i styrdokument och vad vi lärt oss på utbildningen. Man förväntar sig att specialpedagogen ska arbeta på tre nivåer, individ- grupp- och organisatorisk nivå. en
dc.description.abstract What do schoolteachers expect from the specialpedagogues? en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject förväntningar en
dc.subject handledning en
dc.subject individ- grupp och organisatorisk nivå en
dc.subject specialpedagogisk yrkesroll en
dc.subject åtgärdsprogram en
dc.title Vad förväntar sig lärare i grundskolan av specialpedagogen? en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Specialpedagogprogrammet (fd Specialpedagogisk påbyggnadsutbildning)
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics