Representationen av maskulinitet i Guccis reklamfilm Mémoire d'une Odeur – En studie av Guccis reklamfilm med Harry Style som frontperson

DSpace Repository

Representationen av maskulinitet i Guccis reklamfilm Mémoire d'une Odeur – En studie av Guccis reklamfilm med Harry Style som frontperson

Details

Files for download
Icon
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Representationen av maskulinitet i Guccis reklamfilm Mémoire d'une Odeur – En studie av Guccis reklamfilm med Harry Style som frontperson
Author Enckell, Cajsa
Date 2020
English abstract
The advertising we see today is usually based on stereotypes that lead to one-sided representations of gender and therefore becomes problematic in the creation of advertising. This essay examines Gucci's perfume commercial Mémoire d'une Odeur (2019) in which Harry Styles is the face out for. Through a film semiotic analysis, focusing on masculinity based on representation of body and activity, the result of the film semiotic analysis of the commercial shows how Gucci creates a unisex representation of masculinity by mixing feminine and masculine codes. The visualized masculinity takes off in a masculinity from the 1970s hippie stereotype. Gucci's representation of masculinity therefore violates the stereotypical masculinity that is usually embodied in advertising. In the ending of the essay, the future of masculine representations in commercials are discussed.
Swedish abstract
Den reklam vi ser idag är oftast uppbyggd på stereotyper som leder till ensidiga representationer av genus och blir därför problematiskt i skapandet av reklam. I den här uppsatsen undersöks Guccis reklamfilm för deras parfym Mémoire d’une Odeur (2019) där Harry Styles är frontperson, genom en film semiotisk analys där maskulinitet utifrån representation av kropp och aktivitet är i fokus. Resultatet av den film semiotiska analysen av reklamfilmen visar hur Gucci skapar unisex representation av maskulinitet genom att leka med feminina och maskulina koder där den visualiserade manligheten tar avstamp i en mansbild från 1970-talets hippie stereotyp. Guccis representation av maskulinitet bryter därför mot den stereotypa maskuliniteten som brukar gestaltas i reklam. Avslutningsvis diskuteras framtiden för maskulina representationer.
Publisher Malmö universitet/Kultur och samhälle
Language swe (iso)
Subject Genus
maskulinitet
representation
Gucci
reklam
parfymreklam
stereotyper
hippies
Harry Styles
stjärnglans
film semiotisk analys
Handle http://hdl.handle.net/2043/31868 Permalink to this page
Link to publication in DiVA Find this research publication in DiVA.
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics