Vad tilltalar ungdomar mellan 18 och 25 år i en kampanj?

DSpace Repository

Vad tilltalar ungdomar mellan 18 och 25 år i en kampanj?

Details

Files for download
Icon
Overview of item record
Publication Bachelor thesis
Title Vad tilltalar ungdomar mellan 18 och 25 år i en kampanj?
Author Hörnbäck, Hanna ; Olsson, Sofie
Date 2020
English abstract
This study is based on two phases of a design process to find out the needs of the target group and create new ideas. To understand the target group, the study investigated four different methods survey, interview, focus group and brainstorming. These methods are selected to fulfill the two selected phases of a design process. And to gain an insight into how the target group should be communicated with to reach them and find out their needs. The purpose of the study is to find out how young people between the ages of 18 and 25 want to be reached in a campaign to promote physical activity. In the future, the information can be used to create a campaign that appeals the target group to become more physical activity through Kul i Malmö. The results of the study was varied depending on the method that was used. The study concludes that a campaign appeals to young people between ages of 18 to 25 should, among other things, have a clear message, be colorful and be promoted on social media.
Swedish abstract
Denna studie utgår från två faser av en designprocess för att ta reda på målgruppens behov och skapa nya idéer. För att förstå målgruppen har studien undersökt fyra olika metoder enkät, intervju, fokusgrupp och brainstorming. Dessa metoder är valda för att kunna uppfylla de två valda faserna i en designprocess. Samt för att få en insikt i hur målgruppen bör kommuniceras med för att nå dem och ta reda på deras behov. Syftet med studien är att ta reda på hur ungdomar mellan 18 till 25 år vill nås i en kampanj för att främja fysisk aktivitet. I framtiden kan informationen användas för att skapa en kampanj som tilltalar målgruppen till fysisk aktivitet genom Kul i Malmö. Studiens slutsats är att en kampanj som tilltalar ungdomar mellan 18 till 25 år bör bland annat ha ett tydligt budskap, vara färgglad och marknadsföras på sociala medier.
Publisher Malmö universitet/Teknik och samhälle
Language swe (iso)
Subject Designprocess, kampanj, fysisk aktivitet
Handle http://hdl.handle.net/2043/32441 Permalink to this page
Link to publication in DiVA Find this research publication in DiVA.
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics