Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring

DSpace Repository

Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Persson, Louise
dc.date.accessioned 2020-10-01T11:08:27Z
dc.date.available 2020-10-01T11:08:27Z
dc.date.issued 2020 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/32852
dc.description Under 1980-talet myntades uttrycket gerillamarknadsföring av marknadsföraren Jay Conrad Levinson. Denna term skapades för att beskriva en okonventionell marknadsföringsmetod som framförallt skulle ha som syfte att användas av mindre företag som genom kreativitet skulle kunna konkurrera med företag med stora ekonomiska muskler. Tidigare forskning på området har dock fastställt att okonventionella marknadsföringsmetoder har fördelar för flera typer av företag. Denna uppsats har som syfte att genom en semiotisk bildanalys av gerillakampanjer förstå den grafiska formgivningens betydelse för hur reklamen mottagits samt dess effekter. Resultatet visar att gerillareklamens visuella utförande är av stor betydelse för hur reklamen kan komma att tolkas av dess mottagare. en_US
dc.format.extent 36 en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö universitet/Kultur och samhälle sv_SE
dc.subject Gerillamarknadsföring, grafisk design, kreativ media, marknadsföring, pop-out effekt, reklam. en_US
dc.title Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring en_US
dc.title.alternative Crossing Boundaries with Graphic Design A study on graphic design in guerrilla marketing en_US
dc.type M2 en_US
dc.setspec.uppsok FineArt en_US
dc.contributor.examiner Schmidt, Staffan
dc.contributor.supervisor Krantz, Gunnar
mahlocal.xprt.faculty2019 KS
mahlocal.xprt.institution2019 K3
mahlocal.xprt.program Grafisk design
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics