Hållbar utveckling och läroböcker i geografi vid gymnasiet

DSpace Repository

Hållbar utveckling och läroböcker i geografi vid gymnasiet

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Persson, Christian
dc.date.accessioned 2008-02-18T10:28:09Z
dc.date.available 2008-02-18T10:28:09Z
dc.date.issued 2008 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/5825
dc.description Syftet med arbetet är att se hur begreppet hållbar utveckling presenteras i svenska läroböcker inom ämnet geografi vid gymnasiet. Jag har även haft som syfte att undersöka förhållandet mellan läroböckernas texter med det rådande forskningsläget kring begreppet hållbar utveckling. För att få svar på frågeställningen har jag använt mig av en textanalytisk metod av tre läroböcker som är vanligt förekommande i undervisning i geografi vid gymnasiet. Resultatet visar på att man använt sig av en ytlig presentation av begreppet hållbar utveckling, vilket stämmer väl in på hur man valt att presentera nya händelser som tex. konferenser, rapporter etc. kring begreppet hållbar utveckling. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject geografi en
dc.subject hållbar utveckling en
dc.subject läroböcker en
dc.subject textanalys en
dc.subject lärobokskunskap en
dc.title Hållbar utveckling och läroböcker i geografi vid gymnasiet en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
 Find Full text Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics