Praktiska hinder med problemlösning inom matematikundervisning

DSpace Repository

Praktiska hinder med problemlösning inom matematikundervisning

Overview

Detailed record

dc.contributor.author Noruldin, Martin
dc.contributor.author Pålsson, Jonas
dc.date.accessioned 2009-06-15T09:14:10Z
dc.date.available 2009-06-15T09:14:10Z
dc.date.issued 2009 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/8320
dc.description Detta examensarbete syftar till att undersöka hur några praktiserande lärare använder sig av problemlösning i sin undervisning. Med intervjuer undersöker vi vilka problem de upplever med denna verksamhet. Intervjumaterialet jämföres inbördes och betraktas mot en bakgrund av pedagogisk forskning för att bedöma hur dessa hinder skulle kunna bemötas. Arbetet diskuterar även, mot bakgrund av intervjuerna, vilka begränsningar och möjligheter som är knutna till den lokala organisationen av undervisningen. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject problemlösning en
dc.subject traditionell undervisning en
dc.title Praktiska hinder med problemlösning inom matematikundervisning en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok PhysicsChemistryMaths en
mahlocal.xprt.faculty2019 LS
mahlocal.xprt.institution2019 LS
mahlocal.xprt.program Lärarutbildning: Matematik och lärande
 Find Full text Files for download
Icon

This item appears in the following Collection(s)

Overview

Search


Browse

My Account

Statistics